stafettskrivning

Igår så gjorde jag inte särskilt mycket på dagen tror jag, spelade piano och gitarr. Jag har lärt mig den där låten som jag skaffade noter till i fredags eller vad det var.
På kvällen så kom Familjen Bergstedt och så åt vi kräftor, mums!
Sen så kanske Matilda ska få vara med i vårt band? Så hon fick komma upp och prova spela lite av våra låtar på elorgeln men hon spelar ju piano så det var ingen match för henne. Elin min syster lektanten kom på att vi skulle leka en lek som gick till såhär.
Alla som är med i leken (minst tre) får varsitt papper. Först skriver man ett namn, sen viker man ner och skickar pappret till nästa person. Sen skriver man ett till namn, skickar vidare. Skriver var de träffades, skickar vidare. Skriver vad de gjorde, skickar vidare. Skriver vad första personen säger, skicka. Skriver vad andra personen sa, skicka. Skriver ett slut och skickar vidare.

Sen kan det bli såhär:
Zlatan mötte Mozart här och de satt och tittade på bikinibabes genom kikare. Zlatan sa
- Hej älskling <3
Mozart svarade:
- Men ska jag slakta dig med en köttkniv eller!?
Sen satte de på sig sina folkdräkter och drack öl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0