Däldenäsläger -08; "Ur brunnen"

Nu är jag hemma! Jag är faktiskt inte så trött som jag brukar vara. Har aldrig sovit så här mycket på ett däldenäsläger på ett tag, jag har kommit på att om man är trött så kan man lika gärna gå och lägga sig för det finns en morgondag!
Jag orkade inte paddla dit i måndags, istället så var jag och badade med några i älven, det var jättevarmt!

På tisdagen så åkte jag iaf ner till kl 10 och satte upp tältet osv. Jag fick reda på att jag visst skulle vara gruppledare också, det har jag aldrig varit förut, men jag tänkte att det kanske skulle kunna vara kul. Jag och Maria var ledare över gruppen Levi: Emil, Conny, Märta-Sofie, Jenny, Arvid, Johannes, Amen, Iman, Milad, Oliver, Johan och Jakob.
Första dagen så hann vi inte med så mycket kändes det som. Jag gjorde ett fiskhalsband och en spargroda och vi vann fotbollen (Y).

På onsdagen så byggde största byn ett kök, dendu! och jag hjälpte faktiskt till massa för en gångs skull, senare så stekte de krabbelurer men jag fick knappt några för jag, Emmelie och resten av vårt lag krossade det andra laget i volleyboll ;), fast Emmelie hade lite speciella regler: "okej jag kanske missade bollen men jag tycker vi ska få stilpoäng för att vi slår så snyggt", ujujuj många stilpoäng var det från mitt och Emmelies håll kan jag ju säga.
Denna dag så spelade Levi bandy och drog dragkamp, men vi var sämst och förlorade nästan allt, fotboll var vår starka gren.. jag stod ju trots allt i mål (Y).
På kvällen så var det pojkarnas afton så det var massa kul på kvällen. De hade superhjältetema, kommer inte riktigt ihåg vad alla hette men Pe hette iaf gröna faran och hade helgröna kläder på sig, Jonathan var Bratman och ah man kan väl gissa hur han såg ut, Carl, Johannes och Niclas var den svarta trion eller vad de kallade sig och hade svart underställ med kalsonger utanpå och på huvudet ;). De hällde i alla fall diverse saker över Anna Persson, Susanna Ernvik, Amanda Nordström och Sandra Ahlström. De var ute och "paddlade kanot" sen blev det storm och de blev anfallna av infödingar med mera. Sen massa mer, får se om jag får tag i bilder från lägret så lägger jag upp på bdb.
Jag tror minsann det var nattmara på natten sen, vi från största byn sprang omkring och skrämde livet ur småbarnen, men alla lägeriter samlades på samma ställe runt en och samma person och det var ett misstag för det var helt kaos! men det var ju lite kul iaf när de skrek som tusan ;).

Dagen efter så var det den stora spårningen (tipspromenad, med kontroller osv) med halva Levigruppen, om man säger så här: "Vi gjorde i alla fall inte vårt bästa". Vi kom nog sist x), men det var lite kul iallafall.
Vi vann ännu mer fotboll och sen var det tjejernas afton, då lekte vi massa lekar och gav igen lite på killarna. De fick köra en blöt diskborste doppad i dagens diskvatten genom kläderna, men de töntade sig massa och hade den i ansiktet och överallt, iiiiissscch! Leken "oraklet" var i alla fall bäst:
En agerar orakel och ställer frågor till en person, vanliga frågor såsom "vad heter du?" "Var kommer du ifrån?" osv. Sen när man hållt på så ett tag så säger man: "Säg vilka de tre snyggaste tjejerna på lägret är"
Jag fick bara höra vad Beiman svarade men det var grymt roligt x). Han började ju säga en massa tjejer, b la några kvinnliga ledare på lägret och oraklet själv, men varenda gång han sa tre nya så sa oraklet att det är fel, meningen var att han skulle säga: "Vilka är de tre snyggaste tjejerna på lägret".

Freedag, var mest med Levi kändes det som och hjälpte dem att göra ballongdjur på pysslet och spelade idrottsfinaler, vi vann såklart fotbollen då och jag höll nollan i alla matcher! I bandyn kom vi tvåa! I kanotstaffetten kom vi sist, wihoo! nej men vi hamnade på grund och bråkade lite med de andra kanoterna (a. Lite såpabandy var det också, kuuuuwligt! ;)
På kvällen var det "tivoli" med hinderbana och lite mer saker och sen lite roliga och bra uppträdanden på kvällen.
När det var lägerbål så döptes Niclas Persson i sjön. Vi satt kvar och pratade lite på stranden efter det och vid två så gjorde Adam krabbelurer x), blev sängen typ vid halvfyra redan :O!

Det kanske inte märks genom den texten som jag skrivit men det har varit fullt upp så gott som hela tiden! hade inte varit fel med lite mer fritid, men jag har ju haft fullt upp med roliga saker iallafall. Men en sak som jag veerkligen skulle viljat göra var duscha xD! Fick dra med schampot ut i badet en dag lite snabbt, sen hann jag aldrig sminka mig eller fixa håret eller, men på läger ska man ju inte göra det heller iofs ;P.

Jag har skrivit Vi lite här och var för att jag inte orkat skriva namnen men det var ju ungefär: Benjamin, Johannes, Linnea, Emma, Jennifer, Fredrik, Pe, Carl, Maria, Jonathan, Jakob, Malin, Erik, Sandra och ja massa fler som var i största byn. En del var inte där hela lägret utan hälsade bara på några dagar eller så.
Fint väder hela lägret! inga klagomål där fast idag när vi skulle packa ihop kunde det ju ha regnat något mindre faktiskt :p. Nu ikväll så ska nog familjen till moster men jag stannar hemma och chillar (Y).

Måste ta den roligaste repliken på hela lägret eller något xD något sånt här var det:

Niclas -Fredrik vad är din superkraft?
Fredrik Asplund -  Jag är ganska bra på att kratta löv (helt dödseriös), eller jag är väldigt bra faktiskt jag gör typ 40-50
Pe- 40-50 vadå?
Fredrik - Löv i sekunden.

HAHAHAHAHAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0