City trafikskola handledarkurs

City trafikskola som ligger ungefär vid sagabio i Karlskoga. Jag var där igår klockan 5 tillsammans med ungefär 10 andra blivande övningskörare skulle jag kunna tro. Jag hade med mig både far och mor så jag slipper gå två gånger. Vi hade en "lärare" som stod längst fram och hade ett bildspel och pratade om varje bild. B la så var det bilder som man fick titta på snabbt och sen skriva ner det man såg som var farligt ur trafiksynvinkel. Sen fick man titta på andra bilder och berätta för handledaren hur man skulle göra i en sådan situation osv.
Det handlade mycket om att man inte fick dricka alkohol och sedan köra bil, vi fick se en video av R.E.M (låten everybody hurts) jag hittade inte den på youtube men iaf så var meddelandet "don't drink and drive".
Vi såg en till film där de krockade in bilar i träd i olika hastigheter. 
När hälften av tiden gått fikade vi. Hela kursen tog slut ca kl 8. 

Jag tyckte att det var en jättebra kurs det kändes faktiskt inte alls tråkigt även fast det var ganska lång tid. Det var en bra "lärare" och bra blandning mellan prat, film och övningar. Fast jag tycker att det känns onödigt med en sån där handledarkurs överhuvudtaget faktiskt för att ifall inte handledarna redan kan allt det där så borde de absolut inte ha körkort! och Jag kunde ju allting redan.  

Kommentarer
Postat av: linn

min kamera heter Avant S10x6,

så du vet (y) haha!

2008-07-12 @ 10:44:49
URL: http://linnjosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0