"The wrong turn"

Skräckfilm

The wrong turn (icke spoiler):
På radion pratas det om inavel och att gud inte tycker om folk som får barn med sina släktingar. Chris ska åka på ett möte långt bort men på motorvägen så är det en lång kö så han svänger av till en mindre väg in i skogen. Han åker fort och sedan då han för en stund inte tittar på vägen så kör han in i en bil. Bredvid bilen så var det folk, de hade fått punka för de hade kört på taggtråd. De började gå tsm för att hitta någonstans att ringa ifrån. Två st stannade kvar vid bilen, det var ett misstag eftersom att det efter en stund inte längre var vid livet.
De andra hade kommit fram till ett hus och gick in för att titta om det fanns telefon. Inne i huset så hittade de ingen telefon men de hittade kroppsdelar och precis när de skulle ta sig ut så kom det en bil, de fick gömma sig och efter ett tag så lyckades de ändå ta sig ut i skogen, men nu var de jagade av.....

Den bästa skräckfilmen jag sett förutom "dawn of the dead" tror jag, men det var så längesen jag såg dawn of the dead också så den kanske inte är lika bra längre om jag ser den nu. Men den här filmen var iallafall riktigt läskig. Det var både så att man ryckte till och att man blev extremt äcklad, låter inte så bra kanske men det är så en skräckfilm ska vara! Det hände nya saker hela tiden så man satt på helspänn. Den var också lite rolig ibland, eller ja, vi skrattade iallafall. Jag tycker egentligen inte om skräckfilmer men den här var faktiskt bra, den rekommenderar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0