Man har bara ett liv, men det är långt!

Dagarna flyger förbi som alltid, men jag har kommit på att det inte gör något. Det spelar ingen roll hur gammal jag är, jag kan göra så gott som samma saker ändå. Bara för att jag inte längre går i samma klass som de jag går med nu så betyder inte det att jag inte kan träffa dem och prata med dem som förut. Den enda skillnaden från nu till om tio år är att jag är lite äldre. Visst då har jag väl antagligen jobb och så men nu har jag ju skolan så det är ju ingen skillnad förutom att då slipper man alla läxor och prov. Man går till jobbet gör det man ska sen kommer man hem och kan göra vad man vill.
Ifall du är 15 och tycker att du inte gör någonting och håller på och förlorar dina bästa dagar, tänk då att när du levt 15 år till, alltså hela ditt liv om igen, så är du ändå bara 30 år och har jättemycket av liv framför dig. Det är aldrig för sent att börja leva livet. Det är bara att ta dagen som den kommer och försöka göra det bästa utav den även fast du kanske inte är på Liseberg varje dag ;p.

Och just den här dagen hade jag tänkt göra det bästa utav genom att bara vara ute och ta det lugnt, jag har tid till det också :).

"Where's the fire, what's the hurry about?
You'd better cool it off before you burn it out
You've got so much to do and
Only so many hours in a day
"

Slow down you crazy child


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0