Da vincikoden

Aopps, fredaagen. Långfredagen! Kändes inte så jättelång dårå men. Först så rensade jag ur min garderob, tog kort på hur mkt som fick åka ut. Ska vällägga in det på bdb någon dag när min kamera inte har damp, aldrig kanske det blir då? Sen så var jag och Elin tvungna att städa för att Alvenfors skulle komma på kvällen. Men det var inte så jobbigt och sen vid sju så kom Peter, Conny, Ann och Kaare. Så åt vi lite och sen spelade vi med andra ord. Jaa, typ alla som var med i mitt lag vann ju hela tiden ;), förutom en gång då :P. Tjejerna mot killarna körde vi en gång, ujuj killarna blev krossade med 20-4 typ ^^. Det var iaf dyngkul och jag och Peter hade sånt där skrattmoment då man inte kan sluta skratta om inte den andra gör det, hahahahah.

Sen när de åkt så kollade jag på davincikoden. handlade om Robert langdon som var någon exptert på historia och olika symboler. Han blev kontaktad av en man under dagen och sedan får han reda på att den personen har dött och blir kallad till den plats han dött på och blir visad liket och en kod bredvid liket. Sedan träffar han den döda personens barnbarn och de löser koden som var ett anagram som ledde dem till Mona Lisa. Där stod det ännu en kod och det ledde dem vidare på deras resa mot att hitta Maria Magdalenas sarkofag. Maria Magdalena var Jesus fru. Under tiden som de sökte nya ledtrådar var de nära på att bli mördade ett flertal gånger av olika kristna sekter. Till sist hittade de Sarkofagen och fick reda på att Sophie, som var barnbarn till liket, var en ättling till Jesus.

Den kanske låter lite tråkig såhär i sammanfattning men den var väldigt bra faktiskt :). Sen vid två blev det sängen. Idag vaknade jag halvtio? det är lite konstigt eftersom jag brukar gå och lägga mig vid ungefär tolv och vakna elva? men men mer tid att läsa trafikskitfan, weei!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0