Självförtroendeövning i grupp

Vilken fantastisk fredag det varit, av den enkla anledningen till varför alla fredagar är fantastiska, det är dagen innan helgen! Då blir det chillyshoe som Lui brukar säga.

Men bra dag ändå, idrott.
Svenska Lui, Mikaela och Carro hade RappaKalja, buskul. Vi fuskade lite men det var ingen som märkte.
Om ni aldrig kört rappakalja så går det ut på att hitta på förklaringar till ord som man inte vet vad det är. Vi var i grupper och sen skrevs alternativen upp på tavlan. Vi fick ju poäng för alla som röstade på våran och ett poäng om vi gissade på rätt, men vi kunde ju lika gärna gissa på vår egen så fick vi ju poäng?
Och så skrev Carro fel, "Blåsinstrument med ursprung från Mongolien". What the heck? Mongoliet skrev vi! Då röstade vi på oss själva för att då kanske någon annan också skulle göra det. Fast läraren fattade inte det och hon gick fram:
Ulrika- vem är så dum att den röstar på den här *pekar på vårt förslag*, det står ju aldrig fel i ordboken!


och vi hade självförtroendeövning. Man var i grupper och man skulle skriva en snäll sak om alla i gruppen. Jag blev gissa vad? smart! surprise surprise, det är väl egentligen en komplimang men jag kan bara inte ta det som en komplimang. Det är liksom det bästa den kan komma på med mig, smart? Carro tycker nog inte om mig, hon kunde ju lika gärna skrivit typ nörd.. uscha. Och sen av Gaste fick jag söt, mm det var ju snällt, förutom det att han skrev det till Linn och Carro också, vadfan (Gaste är på väg att bli min nya David, fast lite dummare version). Av Linn fick jag omtänksam! sötnosen. 
Carro - Snäll, cool, söt
Linn - Framåt, Pratglad, söt
Gaste - Rolig, rolig, sprallig

Fast ut inför klassen så sa Gaste:
Ja då ska jag läsa upp mina lappar då, vi börjar med Linns (silfverhjelm) "Snygg" ojojojdå.
Och sen så tar vi Carros (Utterström) "Väldigt snygg" :O. Aah och till sist tar vi Emmas då "Jävligt blek".

höhöhöhöhöhöhöhööhhööhö! jag är faktiskt inte så elak. sen data, matte och vi fick gratis mackor av cafeteriatanten ;o, vi får nog ta och sitta där varje fredag framöver. Sen skjutsade lotta hem mig, ursnällt! kände mig dock väldigt skyldig för det var en sån lång omväg...

Kommentarer
Postat av: lui

ni fuskade men ändå vann ni inte, sämst! :D

2008-11-14 @ 18:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0