argumenterande

Varje dag handlar om diskussioner och argumentationer. Särskilt hemma hos mig kan jag säga er. Det är därför jag oftast ogillar min syster, för hon tror hon är bäst, och jag tror jag är bäst. Vi kan aldrig låta den andra ha rätt. Sen när vi väl börjat diskutera så tar den diskussionen aldrig slut, och då menar jag aldrig.
Idag fick klassen argumentera mot varandra på svenskan, då blev det mycket ljud ska jag säga er. Jag lägger mig inte, om jag tror något så står jag för det tills jag blivit övertygad om annat. Det var fler som hade det resonemanget. Men vi klarade upp det mesta.

Chill dag, först springa 3 km på idrotten. Sen svenskan. Data och läste ut min bok på läsprojektet. Tusen gånger starkare hette den av någon författare som jag inte kommer ihåg. Handlade om en klass där flickorna blev nedtryckta men sen kom det en modig tjej som började ifrågasätta lärarnas orättvisa behandlande, ganska dålig bok. Sen sist matte, fick en ny bok! tack! kändes något så extremt tråkigt att sitta och lyssna på genomgångar om saker man redan kan.

Tare lugnt ikväll, hur gött som helst :). Ska försöka få lite ordning på alla papper, kläder och böcker  i mitt rum också kanske. Fast det orkar jag säkert inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0