Vilken färg är du?

Vi tolkar dikter på svenskan, vår lärare har lärt oss att alla tolkar dikter på olika sätt. Som t. ex. en färg, jag tycker att mörkblå är dystert medan Krillan tycker det är lugnt och glatt och massa grejer ;/, konstig prick.

Vi hade läxa tills idag att bestämma en färg som var oss. Jag kunde inte för min värld komma på vilken färg jag var?
Jag har frågat några och det har blivit många olika färger. Grön, Röd, Lila, Rosa och blå är de som jag kommer ihåg.
På lektionen idag så trodde jag att jag bestämt mig för en färg, vinröd, för jag ville ha röd för det är lite peppigt och galet enligt mig, men jag har ju en annan sida som är väldigt lugn och tyst också (det är faktiskt sant!) så då tänkte jag att vinröd var båda, men sen när jag skulle förklara vad färgen innebar så gick det åt helvete, det var ju inte alls jag.
Jag vet verkligen inte vem jag är, jag har en så jävla kluven personlighet så det finns inte och jag blir så arg på mig själv. Alla andra är sig själva, varför kan inte jag vara det? jag vet inte vem som är jag. Är jag den extremt överenergiska eller den lite lugnare som pratar lite då och då bara när det passar in eller är jag blyg eller jag vet inte!
När ska jag bli mig själv?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0