Djungellagen (8)

Jag har faktiskt tagit en paus i pluggandet av naturkunskap, men bara i några minuter jag lovar!
Nej men jag håller på och dör där nere, 30 sidor av en massa blaj som vi inte gått igenom överhuvudtaget på lektionerna är inte nådigt!
Men det känns som att det mesta sitter snart i alla fall.

Idag var det mattediagnos, gick väl bra? goigt att få sluta tidigare om inte annat.
Sen lite musikhistoria på ESON, vilket jag fann jätteintressant eftersom att jag upptäckte att jag tycker verkligen om klassisk musik, jag tror jag ska lägga in lite sånt på min mobil och gå och lyssna på. Tänk då kanske man blir smartare också? om inte annat så låter man väl smartare om man säger att man lyssnar på mozart än om man säger att man lyssnar på motörhead t. ex., eller det kanske bara är jag som tycker så.  

 Jag vill uttrycka min besvikelse på brogårns pastasås. Ni som går på letälv och valla
ska skatta er lyckligt för ni har såååå goood pastasås och pasta.


Sen lite spanskaprov och till sist kollade vi på estettreornas musikal - Djungelboken i modern tappning. Den var ypperligt bra må jag säga, Sjakalen som jag tror hette Elin Johansson kanske? (rätta mig snälla om jag har fel som jag känner att jag har) var jättebra på att agera och rolig som attan! Kicki och Sabina var apor och de gick inte heller utan skratt ifrån mig sörru! Sen skadade det verkligen inte att Johanna och Vicky sjunger som ena gudinnor också. Den bör ni gå och titta på, den går imorgon fredag också på christinateatern framåt 19.

Innan det bar av hela vägen hemåt så hade jag pianolektion. Jag hade varit busgurka och inte hunnit öva på låten så då fick jag spela någon enkel låt istället - Amazing grace bidderä! i enkel tappning då förstås, det finns säkert någon jättekomplicerad så jag ska egentligen inte kalla den för enkel.

Back to the books!

Kommentarer
Postat av: Letälvselev

Jag lovar! För visst måste jag hålla med mig, pastasåsen på letälv är faktiskt en riktig 10 poängare (okej, jag överdrev lite) !



Men jag lovar att jag ska tänka på dig nästa gång det kommer pastasås på menyn, kan smaska lite åt dig oxå :)

2009-02-19 @ 22:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0