Stereotyper, feminism och maskulinism?

Dubbel svenskalektion idag då vi pratade om Feminism och om stereotyper (fördomar). Det var lite intressant då det kom fram att t. ex. Gaste hade massa fördomar, det hade jag faktiskt inte trott. Sen inom feminismens område så kom det fram att Krillan är ungefär en vad jag skulle vilja kalla maskulinist. han tog upp lumpen och att killar faktiskt också kan bli våldtagna, och det har han ju faktiskt rätt i.

Sen naturkunskap som är det ämnet jag hatar allra mest. Idag, så fattade jag inte ens vad han pratade om, då är det illa! Till sist lite matte och en språngmarsch till tåget. Fast jag missade bussen ändå men tog en annan till svartå och blev hämtad där, PRIMAPERFECT bidderä!

Nu så ska jag snart steka en korv och sen åka ner till Åtorp och ha pianolektion sen hjälpa Marie lite med tonåringarna som ska ha spa.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0