En något speciell lektion

Mamma tycker det är kul att stå och kolla på vad jag gör vid datorn, åh!

Ännu en superb dag. Började med inställd idrott, och sen en egen lektion på svenskan.
Och nu kom jag på, hur fick Ulrika Toms och Kristins nummer egentligen, hmm?
Det var i alla fall sisomså att i början av lektionen så avlägsnade sig vår lärare och sa att vi inte fick prata med henne. Sen fick Tom och Kristin ett sms med en hotmail adress som vi gick in på och hittade ett meddelande. Vi skulle utan hennes hjälp på ett så demokratiskt sätt som möjligt välja ut ett ämne att skriva argumenterande texter om. Det kanske låter lätt, men inte i våran klass, våran pratglada åååh så diskutersugna klass. Kom nog inte fram till något ämne på hela timmen, eller jag slutade lyssna där i slutet (y). Jag fick tillbaka min novell och försökte tyda det som Ulrika kallar bokstäver, fick gå in till henne sen och fråga vad det stod. Hon hade visst inte riktigt fattat min novell, men tyckte den var jättebra ändå. Det jobbigaste var att hon ville ha en förklaring också, usch. Så jag ska läsa den nu i helgen och se om jag kommer ihåg vad jag tänkte. 

Jag vet att det är roligt att läsa om mina lektioner men måste skriva att vi hade naturkunskap för första gången och läraren verkar vara väldigt bra! På matten fick vi sluta tidigare så jag hade jättetur och hann precis med tåget, sen precis med kgabussen, sen precis med vallabussen. Det var verkligen precis också. Bussarna och tåget var redan där när jag kom fram och nästan innan jag satt mig ner så åkte de. Men det var i alla fall grymt gött att hinna hem tidigt idag! det gör sååå stor skillnad faktiskt.

Till att avsluta med så måste jag säga att det gör väldigt ont att få visdomständer!



Kommentarer
Postat av: caroline

det var ni faktiskt, förutom på morgonen då hela min familj gratta mig ;P men ni var dom första som sjöng för mig :)

jag fick lite olika, bl.a pengar.

2009-01-09 @ 18:48:52
URL: http://carolyneu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0