Jag springer snabbare än bussen!

Nationella prov i matte A imorse. Det gick väldigt bra, känns som att jag fick till allting. Förutom att jag råkade läsa fel siffra på sista uppgiften. Det stod att medianen skulle vara 7 men jag gjorde hela lösningen och allt som om medianen var 6. Det är verkligen typiskt mig att göra sånt fel!

Men sen hade vi ett hål på något år eller så. Vi satt och chillade i bibblan och skrattade lite åt vår fina reklamfilm:

Det är jag som har redigerat den! Helt själv! Jag är jättestolt.

Sen i eftermiddag så måste jag berätta om min traumatiska händelse i detalj!
Jag anlände med den gula värmlandsbussen till Dfs klockan 16:44. Vi blir stannade ungefär 300 meter ifrån min busshållsplats eftersom att de håller på och gör om vägen. Tiden går, 16:45, 16:46, 16:48. Och min blåa buss som går till åtorp åker ifrån samhället klockan 16:50 så jag var tvungen att gå fram och be om att få gå av. Jag springer till min busshållsplats bara för att upptäcka att där håller de på och gör om vägen också så där får man inte köra. Då så springer jag 700 meter till rondellen för att se att jag inte hann in till samhället för att åka med bussen därifrån. Istället så kommer bussen och kör förbi mig. Jag springer sida vid sida med bussen. Men jag tar täten och kommer ikapp och får den att stanna. Sen när jag kommer på så får jag någon jävla arg busschaufför på mig:

- Det här är ingen busshållsplats! (med extrem finsk brytning)
- *flåsar* Va?
- Det här är ingen busshållsplats! (med extrem finsk brytning)
-*flåsar och blir irriterad* VA?
- Det här är ingen busshållsplats!
- Nej det vet jag väl men den där busshållsplatsen där borta får man ju inte köra in vid så jag visste inte vad jag skulle göra.
- Du kunde ha gått på i centrum ju!(med extrem finsk brytning)
- *flåsar och hostar* Va?
- Du kunde ha gått på i centrum ju!(med extrem finsk brytning)
- Men VA?
- Du kunde ha gått på i centrum ju!(med extrem finsk brytning)
- Jamen jag hann ju inte för att min buss kom precis nu. *fnyser och går därifrån*

Ja inte var det en enda jävel som ringde till mig och sa att man inte fick gå på vid den busshållsplatsen idag! Tack för att jag fick ännu mer ont i halsen på grund av språngmarschen då!
Men men, nu på kvällen har jag blivit klippt och det blev väldigt kort tycker jag, fast det är nog egentligen bara 5 cm kortare ungefär. Nu ska jag fortsätta hosta upp mina inälvor typ.

Kommentarer
Postat av: Stina

Kolla in filmen om Stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 22:29:46
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: linn josefsson

grattis i efterskott, jag låg tyvärr i koma från i söndags till idag så jag kunde inte säga grattis på din namnsdag i måndags emma, jag är sååå ledsen! :(



:$

ps. prova inte det där med stången! vill inte att du ska bli skadad, så riskera inget för min skull!!! ds.

2009-05-14 @ 07:12:03
Postat av: linn

vilken rolig video :D:D haha :D

2009-05-14 @ 16:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0